mariaelisabethc.blogg.se

Tjockis

Publicerad 2014-08-28 16:41:58 i Gravid!,

Alltså,jag känner mig så tjock! Tumlar runt i sängen som en knubbsäl och försöker med allt. Bullar upp med kuddar,sover högt,sover med kudde mellan benen,på sidan,inte på rygg. Allt är obekvämt. Tungt att andas,och eventuellt ska ändå bebis ligga kvar i magen 2 månader till. Har inga kläder som jag känner mig riktigt fin i,och att titta i modetidningar eller höstkatalogerna känns överflödigt eftersom jag inte kan köpa min storlek längre. Jag vet att jag gnäller och har något stort som väntar,men åh,vad jag längtar efter en riktig shoppingrunda på stan. 
 Men jag får se det positiva. Jag sparar pengar tills jag väl kommer ut på den där rundan,och då ska jag unna mig något fint. Tills dess får jag bo i mina mammaleggings och stora t-shirtar och får satsa på lite lockar i håret för att fräscha till mig.


Så jäkla glad att vi bor vid vattnet!!
Här blir många framtida fikor o promenader 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sambo,mamma till Jacob,Kungsholmsbo,marmor och mässingstokig, kaffeberoende med huvet fullt av ångest,humor,glädje,konstigheter och massa kärlek. Älskar livet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela