mariaelisabethc.blogg.se

Sluta Stressa!!

Publicerad 2014-09-02 20:59:46 i Gravid!,

Det är så skönt nånstans det här med att jag har mammor omkring mig. Nyblivna och endel som varit mammor ett tag, och min egna mamma som
kan ge mig råd.
Hela internet och VARJE mammatidning,och kändis-mamma-bok prackar på en hur man ska se ut,vad man ska köpa och på alla forum på nätet är det bara galningar som skriver och eggar varann. 
 Kännt mig stressad över nästan allt. jobb, försäkringskassan, mammapenning,köpa kläder, föräldrakurser,till vad jag ska äta,inte borde äta,vikt o annan hets. 
 Det får fan vara slut på det nu. 
Allt ordnar sig och sista månaderna ska jag verkligen försöka att bara ta det lungt och njuta. Träffa vänner och familj och passa på att vila istället för att stressa om vilken sorts jäkla säng eller bröstpump jag ska eller om jag ens behöver köpa. 

Igår var jag riktig hemmafru.
Gjorde egen äppelmos ned riktig vanilj ,och en supergod äppelkaka 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sambo,mamma till Jacob,Kungsholmsbo,marmor och mässingstokig, kaffeberoende med huvet fullt av ångest,humor,glädje,konstigheter och massa kärlek. Älskar livet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela