mariaelisabethc.blogg.se

Att vara med bebis- the ugly Truth

Publicerad 2015-02-09 16:45:18 i Livet,

 Tänker alltid att det här blir mysigt. Lite sådär avslappnat med bebisen som sover i vagnen i hallen eller leker för sig själv på nån matta. Jag tar av den goda maten,slår kanske till på ett glas vin? Smuttar lite lätt och mmmm. Eller tar en stor kopp rykande färskt kaffe lite tårta och sätter mig vid de andra i köket och småpratar om livet. I wish !
 Såfort vi stängt dörren och bara nuddat lite lätt,av misstag,vagnen slår den lilla klimpen upp sina bruna. Det skriks och tårarna rullar. Av med alla varma kläderna fort! En strumpa ramlar av och på med den och bebis på armen tillsammans med en kräkfilt i samma näve och den tunga skötväskan på andra armen. Svetten börjar tränga ut från diverse kroppsdelar och jag som tyckte jag fick till frisyren?! Fram med tutten bland folket och gästerna. Skitsamma! Det är inte längre ett bröst,nått jag inte visar för nån(bara fåtal) NEJ! numer är det inte mina att kalla. Det är bebisen och bara bebisens. En källa till mat och skitsamma om min nippel hänger fram. En mjölkfläck på fina blusen också,men tur att jag valden den svarta. Bebis glad och nöjd. Slänger över till pappis(jo är numer mammis och pappis) hinner ta lite kaffe och ett halvfullt fat med godsaker. Anar en svag babygråt men anstränger mig att hänga med i snacket. Tar stora tuggor,liksom trycker in muffinsen i munnen och hör lite nånstans att dom har födelsedagsbarnet gjort. I mina stora tuggor liksom sluddrar jag fram åh vad fina och på en sekund har jag tryckt in den och är redan inne på Bullen och bäljar i mig kaffet. Stora klunkar och nu skriks det för full kapacitet från bebisen. Mamma behövs och fikan är över! 2 minuter. Det är rekordfika!! 
 Trösta bebis. Kabooom låter det i brallan och vi måste låna utrymme för blöjbyte. Av med kläder,torka torka på med ny blöja och bebisen är som ny! In i köket igen med bebis på armen. Får tag i mammas hår,drar och aaaaaaj!!! Tyckte som sagt jag fått till frisyren. Lämnat över glatt rent barn till sällskapet. Passar på att äta upp den där kakan som ligger kvar på mitt fat. Kaffet är sen länge fisljumet och jag tar en påtår. Mmmm. Äntligen får mamma fika. Kabooooom i brallan igen. Here we go again. 
Tillbaka och bebis är glad. Vill stå i knät,vill stå i knät,tung bebis vill stå i knät,ännu tyngre bebis vill stå i knät. Bebis vill ståååå i knät och armarna skakar av mjölksyra. Bebis går till pappis och mammis känner svettpärlorna på ryggen,rufsar lite i håret och rättar till blusen. Nu blir det inge mer fika. Bara en tid till att andas. Hör jag ens vad de andra säger? Tänker mest på svetten som rinner. Bebis gråter igen. Dags att bege sig hem. Det är lika bra. På med kläder,på med kläder på bebisen som redan skriker för full kareta. Här någonstans säger vi tack och åh,god fika! Och vi ses hare bra heeeeeej! Utanför dörren. Kylan mot hettan så skönt! Kommer hem och ser mig i spegeln. My gaaaad! Rufsig i håret,skrynklig blus,en mjölkfläck kan anas,mascaran utsmetad och en stripig hårtest har sedan länge hamnat i ansiktet precis vid synfältet. Luktar nog lite svett?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sambo,mamma till Jacob,Kungsholmsbo,marmor och mässingstokig, kaffeberoende med huvet fullt av ångest,humor,glädje,konstigheter och massa kärlek. Älskar livet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela