mariaelisabethc.blogg.se

Varför är inte jag sådär cool?

Publicerad 2015-02-11 21:43:38 i Familj, Kärleken, Livet, Ångest,

 Ser tillbaka på alla bilder på lilleman. Vackrast i världen. Han slår allt av den värld. Han är redan så fantastisk. Vi har en liten grej. Varje gång blöjan är nybytt och jag ställer honom upp,ser vi oss i spegeln och han spricker upp i ett stort leende,varje gång. Varje gång smälter mitt hjärta. Läste på en babyApp för några veckor sen att du och din bebis är nu bästa vänner. Jag börjar inse,det sjunker sakta in,att så nog är fallet. När han ser in i mina ögon. Ren kärlek.

 Så trött på mig själv just nu. Kan man byta stil? Kan man köpa det på postorder? Bara en ny stil sådär? Postorder? Vem sjutton säger det nuförtiden?
  Varför är inte jag sådär cool? Bara glider in,tar rummet och alla med storm? En sånn som folk kan vända sig om efter på gatan,bara nån gång? En sånn som inte bara känner att allt jag säger blir så barnsligt. Bara en sånn som har värsta auran och inte bara en grå mus med samma frisyr,samma brallor och samma sminkning. 
Om jag bara vågade 

 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sambo,mamma till Jacob,Kungsholmsbo,marmor och mässingstokig, kaffeberoende med huvet fullt av ångest,humor,glädje,konstigheter och massa kärlek. Älskar livet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela