mariaelisabethc.blogg.se

För dig ska jag göra det tusen gånger om

Publicerad 2015-02-25 10:32:22 i Familj, Kärleken, Livet,

 Jag sjunger för full hals. Ena dagen är det Karlsson på taket,andra dagen Sia med elastic Hearth. Han vet vad han vill höra,gullis. Jag sjunger höga toner,djupa toner. Jag är operatenor eller alten i kören. Jag borde söka Idol. Inte på talang kanske,men för jäkligt bra inlevelse.
Vi står båda två på knäna i gymmet med lillkillen nedanför oss. Gör allt för att gå från gråt till skratt. Vi gör grimarser,sjunger fult och pratar och sjunger och dansar på ett sett vi aldrig sett varandra på innan. Är vi tokiga?  Allt för att få mitt hjärtas skatt att skratta och le. 
 Du är trött. Vi väljer en lugn låt.Just nu gillar både du och jag Sia. Jag gungar med höfterna,fram och tillbaka. Mjuka fina rörelser tills jag känner att den lilla kroppen är helt lealös. Djup sömn,i drömmarnas värld. Så här kommer det vara resten av livet. Allt för dig. 


Mina finaste 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sambo,mamma till Jacob,Kungsholmsbo,marmor och mässingstokig, kaffeberoende med huvet fullt av ångest,humor,glädje,konstigheter och massa kärlek. Älskar livet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela