mariaelisabethc.blogg.se

Om du någonsin vill

Publicerad 2015-02-19 15:59:33 i Familj, Kärleken, Livet,

Ammningshjärna 
Vaknar på morgonen och på bänken inne på toaletten ligger kissblöjan kvar som byttes på natten. Ena bröstet är slappt och ömt efter nattens och morgonens matning,det andra är stort som en melon
Tar tandborsten och av ren reflex tar jag ett tag på pumptvålen rakt ner på borsten 
Kvar i kapselmaskinen står kaffemuggen med det kalla kaffe i.

 Lägger ner bebisen på den nybäddade och fluffiga sängen bland alla kuddarna. Tänker vad sjutton ligger kräkfilten?Kommer påt och springer snabbt och hämtar,bebis har redan hunnit lägga en kräka i sängen när jag är tillbaka,såklart på sambons sovsida.

 En sovande bebis,passar på att smyga in i badrummet och tar fram nagellacket och penslar,varje nagel på ena handen,noggrant. Blåser och lagom när det torkat vaknar klimpen och eftersom jag gosat in han i en filt han nu trasslat in sig i lyckas tumnagelns lack smetas ut,den andra handen blir aldrig målad. 

 Får en stund över på eftermiddagen. Brygger kaffe i bryggaren.det är godast,och en bulle tas fram ur frysen. Nu ska mysas och lägger fram en tidning. Häller upp det nybrygda kaffet,det doftar ljuvligt. Tar en klunk och gråten når mitt öra. Nej. Liten stund till? Gungar vagnen fram och tillbaka. Somnar om. Finast i världen. Sätter mig igen. Mmmm,smakar gott. Vaknar igen. Trycker in Bullen,en klunk kaffe. Gungar vagnen men vill inte somna om. Ger upp och tar ur det varma gosiga bebisen. Matdags och vi myser. Visst ja! Kaffet! Kallt,det som är kvar o bryggaren är bränt. Det var den fikan. 

Dags för middag. Hackar,kokar,sjunger och skrattar med bebis. Diskar av,rör om i kastrullen,bebis ledsen tar upp bebis. Konka på armen,rör runt med den andra armen. Ner i sittern och drar igång Babblarna . Halva sången är rolig sen är vi ledsna igen. Myser och gullar och snart är vi glada igen. 
Sambo kommer hem. Status? Jag?Oborstat hår. Lite dreggel på ena axeln. Målade naglar på ena handen och borstade jag tänderna imorse? Och vad har jag på mig? Urtvättade mammaleggings och en för stor kofta och strumpa på ena foten. 
Ändå får jag en puss och du säger " vad fin du är" jag tror dig inte,men du säger det igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sambo,mamma till Jacob,Kungsholmsbo,marmor och mässingstokig, kaffeberoende med huvet fullt av ångest,humor,glädje,konstigheter och massa kärlek. Älskar livet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela