mariaelisabethc.blogg.se

SuperMorsa

Publicerad 2015-02-18 14:39:14 i Familj, Kärleken, Livet,


Jag är en supermänniska. Jag blev det i samma sekund som Jacob kom till denna värld. Jag blev det när soffan i vardagsrummet blev mitt näste,mitt universums centrum,när det blev min vardag. Med amningskudde,utan amningskudde. Med bebis i knät med bebis i famnen. Jag orkar allt! Jag lyckas med ena armen hålla ett stadigt tag om bebisen,i samma hand har jag en kopp kaffe och i den andra handen håller jag dammsugarskaftet. Jag multitaskar till tusen! Orkar hålla bebis,skötväskan och kräkfilt samtidigt som jag lyckas få upp dörren till badrummet. Jag sitter i soffan och ammar och ser att iphone ligger på yttre kanten på bordet,jag når. Läsplattan ligger på golvet,jag når.Som genom tankekraft så når jag allt,vad Jag än vill åt. Mina armar är flera meter långa helt plötsligt. Om det så är med tårna så når jag ändå allt! Det är tamejtusan fantastiskt! 


Somliga vill ligga åt det hållet


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sambo,mamma till Jacob,Kungsholmsbo,marmor och mässingstokig, kaffeberoende med huvet fullt av ångest,humor,glädje,konstigheter och massa kärlek. Älskar livet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela